Keres
Infinity tréning
Home > Diéták > Rövidtávú diéták
Nyomtatás
Fogyókúrás diéta

A testsúlyfelesleg jelentős megterhelést jelent a szervezetnek, ezért célszerű a súlytöbblet fokozatos csökkentése. A fogyókúra a zsírszövet mennyiségének csökkentését jelenti. Alapja az egyén elhatározása, döntése. Fontos, hogy a fogyókúrás diéta megkezdése előtt már pontos ismeretei legyenek a fogyókúra módszeréről, idejéről, a hozzá kapcsolódó ismeretekről. Nem szabad bedőlni mindenféle csodaszernek. Használatuk előtt minden esetben kérjen pontos tájékoztatást orvostól és dietetikustól, mivel sok esetben a szervezetünknek sokat árthatunk. Nem ajánlottak az egyoldalú, egyféle tápanyagra fókuszáló étrendek. A fokozott éhségérzet mérséklése érdekében gyakrabban kell ennie, de egyszerre mindig keveset. Javasolt a napi min. 5x-i étkezés. Az első teendő az „üres” kalóriák elhagyása. Ide tartoznak elsősorban a cukor, a dzsem, a kompótok, cukrászsütemények, cukrozott üdítőitalok, fagylalt, parfé, tejszínes és vajas sütemények, édességek, de ide tartozik a szalonna és a császárhús, valamint a zsírban gazdag készítmények is. Ezekre a táplálékokra nincs szüksége a szervezetnek, ezek elhagyásával már jelentős energiacsökkenést érünk el. Szükség van viszont a szervezet számára nélkülözhetetlen fehérjékre, ásványi anyagokra, vitaminokra, melyeket megfelelő nyersanyagkiválasztással juttathatunk be a szervezetbe. Elengedhetetlen a diéta szempontjából a napi rostszükséglet biztosítása, melyhez kiváló segítség a Stimulance rostkeverék. A javasolt rostmennyiség felnőtteknél kb. 30 g naponta, fogyókúrában 35-40-g is felemelhető.
A sikeres fogyókúra team-munka eredménye. Együttműködik a hozzátartozó, a dietetikus, a pszichológus és a gyógytornász. A fogyókúra fontos segítője a rendszeres testmozgás. Hetente legalább háromszor sétáljon, tornázzon, kerékpározzon, vagy ússzon!

Az étrend célja:
A testtömeg és a testzsírtöbblet kívánatos értékre csökkentése, a kívánatos testtömeg megtartása, valamint az elhízás szövődményeinek megelőzése.
Ha a táplálékkal elfogyasztott energiamennyiség kevesebb, mint a napi elfoglaltsággal járó energialeadás, a szervezet a raktározott energiát használja fel a nagyobb szükséglet fedezésére. Ezzel csökkenni kezd a zsírszövet mennyisége és a testtömeg.
A fogyókúra tervezésekor abból kell kiindulni, hogy 7000 kcal elvonásakor, 1 kg-mal csökkenthető a testtömeg. Ha tehát naponta 1000 kcal-val kevesebbet eszik, akkor egy hét alatt 1 kg-ot fogyhat le.
Egy átlagos felnôtt, aki könnyű fizikai munkát végez, annak naponta 2000-2500 kcal energiára van szüksége. Fogyókúra esetében az elhízás mértékétôl függően kb. 1000 kcal-t vonunk el, tehát naponta 1000-1500 kcal energiához kell jusson a szervezetünk.
A diéta ne okozzon éhségérzetet, és biztosítsa a megfelelő tápanyagellátást.
Az étrend ne tartalmazzon natív cukrot, mézet, valamint olyan készítményeket, amelyekben cukor van.(konzervek, 12%-os gyümölcslé, stb.). Az ételkészítésnél a bő zsiradékban sütést nem ajánljuk. Minden fő étkezés előtt javasolt egy pohár víz elfogyasztása, ezen kívül napi min.1,5 l víz vagy natúr gyümölcstea fogyasztás javasolt. Fontos, hogy azonos időben, naponta 5x étkezzünk. Az ételkészítésnél a zsírszegény termékek közül válogatunk. Részesítjük előnyben a pulyka és csirkehúst és a halat.

Szabadon fogyasztható élelmiszerek:
szokásos mennyiségben a zöldpaprika, paradicsom, uborka, retek, fejes saláta, brokkoli, cukkini, kelkáposzta, karfiol, kínai kel, padlizsán, sóska, paraj, spárga, zöldbab.

Mért mennyiségben fogyaszthatók:
a szénhidrát-, zsír és energia tartalom figyelembe vételével, mért mennyiségben: rizs, liszt, rozsliszt, kenyérfélék, zsemle, kifli, diabetikus kekszek, száraztészták, 100 % - os gyümölcs- levek, gyümölcsök: alma, körte, narancs, meggy, eper, málna, kiwi, ribizli, egres, őszibarack, nektarin, grapefruit, narancs, szeder, egres, ananász és zöldségfélék: sárgarépa, zöldborsó, kukorica, sütőtök, burgonya, szárazbab, sárgaborsó, lencse, szója, valamint alacsony zsírtartalmú tej-, és tejtermékek, sovány húsok,felvágottak,sovány sajtok, tojás.

Kerülendő élelmiszerek:
cukorral, mézzel készült ételek és italok, dzsemek, cukorkák, csokoládék, sütemények. Cukrozott italok, alkoholok, aszalt gyümölcsök. Kerülendők a magas zsírtartalmú élelmiszerek is: zsírdús tej és tejtermékek, zsíros húsrészek, felvágottak.

Édes íz pótlására energiamentes édesítőszereket használhatunk.

Javasolt ételkészítési eljárások: főzés, párolás, teflonban, alufóliában, cserépedényben, grillen és mikrohullámú sütőben való sütés. Sűrítési módok közül ajánlott a kefíres, joghurtos illetve zsírszegény tejjel vagy tejföllel habarás, hintés, saját anyagával (pl.:burgonyával) való sűrítés. Érdemes az első időben füzetet vezetni arról, hogy mit eszünk, ha erős éhségérzetet érzünk, vagy bármilyen más tünetünk van, azt is. Hetente csak 1x mérjünk súlyt azonos napszakban.



Egyéni étrend kialakításához forduljon dietetikushoz!
Hívja a Nutricia Kék Számát, ahol személyre szabott tanácsokat kérhet.


NUTRICIA Diétás Tanácsadás: 
06-40-223-223

munkanapokon 9-16 óráig,
helyi tarifával hívható.

Kép
 

A speciális, gyógyászati célra szánt tápszerek olyan készítmények, amelyek speciális összetételük révén biztosítják az egyes betegségek, kórképek által előidézett táplálási igényeket. Fogyasztásukat orvos, dietetikus rendeli a táplálásterápia keretein belül.

Az Ön diétáját segítő tápszerekről érdeklődjön orvosánál, dietetikusánál.

Kérdéseivel fordulhat a Nutricia Diétás Tanácsadáshoz is.

NUTRICIA Diétás Tanácsadás:

telefon: 06-40-223-223
munkanapokon 9-16 óráig, helyi tarifával hívható

e-mail: tanacsadas@nutricia.hu

A speciális, gyógyászati célra szánt tápszerek olyan készítmények, amelyek speciális összetételük révén biztosítják az egyes betegségek, kórképek által előidézett táplálási igényeket. Fogyasztásukat orvos, dietetikus rendeli a táplálásterápia keretein belül.

Az Ön diétáját segítő tápszerekről érdeklődjön orvosánál, dietetikusánál.

Kérdéseivel fordulhat a Nutricia Diétás Tanácsadáshoz is.

NUTRICIA Diétás Tanácsadás:

telefon: 06-40-223-223
munkanapokon 9-16 óráig, helyi tarifával hívható

e-mail: tanacsadas@nutricia.hu


Minta étrend   (fogyókúrázóknak)

 

1. nap

2. nap

3. nap

Reggeli

tej 1,5 %-os, 30 g barna kenyér, 1 vékony szeletgomolya sajt, paradicsom

lágy tojás, barna kenyér, paradicsom, tea édesítôszerrel

müzli tejjel, (0 %-os tejjel elkészítve)

Tízórai

epres speciális, gyógyászati célra szánt tápszer

gyümölcssaláta, (alma, mandarin, körte)

alma 10 dkg

Ebéd

zöldborsóleves, virslivel , rakott burgonya

karfiolleves, gombapörkölt, fôtt burgonya, ásványvíz

tojásleves, zöldbabfôzelék (2), grillezett csirkemell

Uzsonna

sovány sajt, alma

karamellás speciális, gyógyászati célra szánt tápszer

zsírszegény joghurt

Vacsora

petrezselymes túrókrém (1), barna kenyér

tej 2 dl, pulykasonka, barna kenyér, uborka

vaníliás speciális, gyógyászati célra szánt tápszer, kétszersülttel

1. Petrezselymes túrókrém paprikába töltve

Hozzávalók:
  • 40 g félzsíros tehéntúró
  • 10 g kefir
  • só, petrezselyemzöld
Elkészítés módja:
a túrót szitán áttörjük, majd a kefirrel és a finomra vágott petrezselyemzölddel összekeverjük. A zöldpaprikát félbevágjuk, majd a magházát kivájjuk. Ebbe töltjük a túrókrémet.


2. Zöldbabfôzelék (saját anyagával sűrítve)

Hozzávalók:
  • 200 g tisztított zöldbab
  • 30 g kefir
  • fokhagyma, fűszerpaprika, só
Elkészítés módja:
a megtisztított zöldbabot darabokra vágjuk, majd enyhén sós vízben puhára fôzzük. Kivesszük kb. az 1/3-át, majd átturmixoljuk. Visszatöltjük a fôzelékbe, majd ízesítjük fűszerpaprikával és a zúzott fokhagymával. Sózzuk, és hozzákeverjük a kefirt is.

Frissítve: (2014.07.25.)